Co jeść by mieć piękne, bujne włosy ?

Dieta na piękne, bujne włosy !

Każda z Nas, niezależnie od wieku marzy o pięknej, zdrowej, bujnej czuprynie. Ale nawet gdybyśmy wydawały krocie na świetne kosmetyki, które są tak barwnie reklamowane w telewizji, to bez odpowiedniej diety nici z naszych długich, lśniących włosów. Wiele osób myśli, że jeśli łykną kapsułkę, w której rzekomo są wszystkie składniki odżywcze, dostarczą organizmowi tego, co jest jemu potrzebne. Ale jest to błędny tok myślenia. Owszem czasami takie suplementy pomagają, ale lepiej zdrowo się odżywiać. Tylko przez odpowiednią dietę doczekamy się cudownych włosów. Poniżej przedstawię Wam kilka wskazówek, które włączone do diety dadzą po sobie znać:

1) Ciemnozielone warzywa, takie jak brukselka, jarmuż, sałata, kapusta, brokuły, seler naciowy, cukinie czy szpinak. Warzywa te zawierają zdrowy dla włosów magnez, żelazo i witaminę C. Wspomniane witaminy są niezbędne do produkcji sebum, zaś niedobór żelaza powoduje wypadanie włosów. Te zielone przysmaki są niskokaloryczne, ale świetnie nadadzą się na przekąskę w ciągu dnia, np. z dipem.  Składają się z naturalnego barwnika, zwanego chlorofilem, który pomaga oczyszczać organizm z toksyn. Niestety nie każdy z Nas lubi owe warzywka. Jest na to sposób. Można je przemycić w różnych daniach, albo przygotować owocowo-warzywny soczek. W ten sposób nasz organizm będzie obfitował w składniki odżywcze, a my będziemy się cieszyć z świetnej czupryny.

2) Fasola gotowana- przyspiesza wzrost włosów, ze względu na to, że zawiera dość dużo żelaza i protein, które dostarczane do organizmu dadzą świetne efekty.

3) Orzechy- znacząco wpływają na kondycję włosów, ponieważ zawierają cynk, kwasy omega- 3, selen i kwasy rozpuszczalne w tłuszczach. Jeśli będziesz je regularnie spożywać twoja czupryna stanie się lśniąca i gęsta. Najlepsze są orzechy laskowe, włoskie, migdały, orzechy nerkowca.

 

4) Mięso drobiowe- Zarówno kurczak, jak i mięso z indyka zawierają spore ilości protein, stanowiących podstawowy budulec włosa. Wegetarianie zastąpią je białkiem zwierzęcym, które znajdzie się w ciecierzycy, soczewicy, cieciorce, kaszach itd.

5) Jajka- niezależnie czy gotowane, smażone czy w koszulkach, albo w jakiejkolwiek innej postaci. Zawierają bardzo wiele składników odpowiedzialnych za wzmocnienie włosów i ich wytrzymałość oraz grubość. Są bogate w pełnowartościowe  białko oraz witaminy A, D i z grupy B.   Ale jeżeli z natury macie cienkie włosy nie oczekujcie jakiś wielkich efektów.

Jednak uważajcie na jajka oznaczone numerem 3. Takie pochodzą od kur stłoczonych w w klatkach i żywiących się paszą z antybiotykami.

6) Ciemne pieczywo oraz brązowy ryż- Każdy pewnie wie, że biały ryż i białe pieczywo są dla nas niezdrowe, a w nadmiarze tuczące. Zamiast tego możemy jednak jeść pełnowartościowe, ciemne pieczywo i brązowy ryż, z którego możemy przyrządzić naprawdę smaczne dania. Do dzieła ! :)

7) Przetwory mleczne z niską zawartością tłuszczu- Jogurty, kefiry, mleko, maślanki, twarogi, sery dostarczają wapń oraz białko, bez których nasze włosy nie rosną prawidłowo.

8) Jagody i borówki- Są źródłem ogromnej ilości przeciwutleniaczy. A dieta bogata w przeciwutleniacze doskonale wpływa na kondycję zarówno skóry, jak i włosów. Witamina C, która się w nich znajduje jest odpowiedzialna za dobre ukrwienie naszej skóry głowy. Te cudne owoce są również bogate w selen i cynk, a więc w pierwiastki dla włosów najcenniejsze.

9)Oliwa z oliwek- Świetna na włosy, odżywia je i nawilża. Bogata w witaminy A,D,E a także K. Sprawia, że są gładkie i lśniące. Powinna być tłoczona na zimno i ekologiczna. Ja dodaję ją do sałatek, na przemian z olejem lnianym. Można nią smarować kanapki zamiast masła. Polecam. Dużo lepsza alternatywa dla niektórych produktów.

10)Pestki dyni- Zawierają cały pakiet potrzebnych włosom kwasów tłuszczowych, cynku i biotyny.

11) Marchewka- zawiera beta-karoten i zachowuje odpowiedni poziom nawilżenia skóry głowy i włosów. Zawiera witaminę A.

12) Słonecznik i zboża- Są odpowiedzialne za wzrost włosa, bo mają dużo witaminy E. Ale pamiętaj, że dym tytoniowy wypłukuje z organizmu witaminę E.

13) Woda ! - chyba się nie zdziwiłaś słysząc to ? Przecież człowiek składa się w ok. 70 % z wody. Dostarczajmy ją organizmowi !

Ale również: 

•    Zarodki pszenne,
•    Soja,
•    Płatki owsiane,
•    Otręby pszenne.

Co warto unikać ?

Oto jest pytanie ! Unikaj papierosów, cukrów w nadmiarze, wielu produktów zbożowych i mocno słodkich owoców.

Dobra dieta nie tylko poprawi wygląd twojej czupryny, ale zapobiegnie wszelkim problemom związanym z włosami.Pamiętaj, aby uważać na to co jesz, ale również wprowadzić do swojej diety w/w produkty. Na pewno zauważysz poprawę swej czupryny !

Możesz oczywiście przyjmować suplementy diety, ale pamiętaj, że zdrowe, zbilansowane posiłki to podstawa cudownych włosów !

Miłego dnia życzę ! :)

Buziaki Ola :)

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.